1- آیا برای خرید تراکتور به دهیاری وام پرداخت می شود ؟ به كليه اشخاص حقيقي و حقوقي كه در بخش كشاورزي فعاليت دارند در صورتي كه واجد شرايط باشند وام خريد تراكتور تعلق مي گيرد شرايط و ضوابط خريد تراكتور به مديريت هاي جهاد كشاورزي اعلام شده است. 2- برای دریافت تسهیلات خرید تراکتور و کمباین و ادوات کشاورزی باید به کجا مراجعه کنیم ؟ مديريت جهاد كشاورزي شهرستان – واحد مكانيزاسيون 3- شرایط و ضوابط دریافت تسهیلات تراکتور و کمباین چیست ؟ داشتن اراضي زراعي و يا باغي به ميزان لازم براي كشاورزان ، داشتن گواهينامه براي رانندگان حرفه اي ، دارا بودن حداقل تعداد 50رأس دام براي دامداريها، دارا بودن پروانه تأسيس معتبر در زمينه مكانيزاسيون كشاورزي براي واحدهاي مكانيزاسيون كشاورزي و ساير شركتهاي واجد شرايط
4- برای دریافت سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی ... باید به کجا مراجعه و چه مراحلی را باید طی نماییم؟
با ورود به سامانه tejaratasan.ir توسط كامپيوترهاي شخصي و يا مراجعه به دفاتر خدمات اينترنتي با ثبت نام در سامانه و درخواست فرآورده هاي نفتي دفترچه مالكيت تراكتور و يا كمباين را در زمان ثبت نام اسكن مينمايند.
5- برای راه اندازی تشکل های مکانیزاسیون باید به کجا مراجعه و چه مراحلی را باید طی نمائیم ؟ مراحل انجام كار: - استعلام شركت خدمات مشاوره اي و فني مهندسي از مديريت جهاد كشاورزي شهرستان درخصوص نياز منطقه به تاسيس واحد و احراز صلاحيت متقاضي. - در صورت تائيد مديريت شهرستان شركت خدمات مشاوره اي و فني مهندسي نسبت به موارد ذيل اقدام مي نمايد: - بازديد از زمين محل اجراي طرح بمنظور مناسب بودن آن از نظر موقعيت، محصور بودن، مساحت جهت نگهداري ماشين آلات و ادوات پيش بيني شده و دارا بودن سند شش دانگ. - اخذ كليه مدارك مورد نياز ذيل از متقاضي. - بررسي كليه مدارك شرکت و اعضائ و مطابقت با اصل آن. - حتماً يكي از اعضاي شركت فارغ التحصيل كشاورزي با اولويت رشته ماشينهاي كشاورزي يا مكانيزاسيون باشد.کارشناس الزاماً میبایست سهامدار و عضو هیات مدیره باشند. - تهيه طرح توجيهي فني، اقتصادي و اجتماعي متناسب با شرايط منطقه و بر اساس فرمت موجود در مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ها - ارسال كليه مدارك متقاضي به سازمان مدارك مورد نياز: 1- فتوكپي اساسنامه و آگهي تاسيس ( لازم است در برگ آگهي تاسيس در قسمت موضوع شركت ، فعاليت مرتبط با مكانيزاسيون كشاورزي قيد گرديده باشد 2- فتوكپي شناسنامه ( صفحه اول ) ، كارت پايان خدمت و مدرك تحصيلي (كليه اعضاء) 3- طرح توجيهي فني و اقتصادي. 4- فتوكپي سند محل اجراي طرح که بنام شرکت میباشد. 5- تائیدیه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص بلامانع بودن تاسیس واحد 6- برای دریافت تسهیلات سرمایه د رگردش واحد های ساخت ادوات و ماشین آلات کشاورزی باید چه مراحلی را طی نمائیم ؟
1- عضویت در انجمن سازندگان ادوات و ماشین های کشاورزی 2- محصول یا محصولات تولیدی مورد نیاز بخش باشد 3- تائیدیه کیفیت ساخت از مراجع ذیصلاح داشته باشد 4- تسلیم درخواست به انجمن سازندگان 5- معرفی متقاضی به بانک توسط سازمان جهاد کشاورزی پس از تخصیص اعتبار مربوطه 7- مراحل دریافت گواهینامه تراکتور چیست؟ 1-مراجعه متقاضي به مديريت جهادكشاورزي شهرستان و ارائه درخواست
2-شركت در دوره سرويس و نگهداري تراكتور و اخذ گواهي مربوطه 3-معرفي متقاضي از طريق مديريت جهاد كشاورزي به راهنمايي و رانندگي منطقه جهت آزمون و اخذ گواهينامه ويژه تراكتور
|